Cute Sliced Orange
Mister Orange Caramel Story

Tuesday, January 25, 2011

Love This!!!

Lady gaga Loves justin Pictures, Images and Photos

hahahahahahahaa...
Go Gaga!!

Thursday, January 20, 2011

Baim Arasyi

Hi All..
I'm Baim arasyi From Malaysia..
I love to know someone From Other Country..
So add Me at Facebook..
Baim Arasyi Pocoyo..
bye ^^

Tiga Sahabat

dalam masa terdekat ni..
Episod tiga sahabat akan ditunda untuk beberapa hari..
kerana masalah teknikal terima kasih..

Sunday, January 16, 2011

Tiga Sahabat Episod 4..

..PERUBAHAN MENABJUBKAN..
Pada hari tersebut, Emma mengambil keputusan untuk berenang di pantai. Dia menyalin pakaian dan terus berenang ke dasar laut. Di laut kelihatan banyak ikan yang berbagai jenis warna, sedang Emma asyik memerhatikan hidupan laut yang sangat indah, dia merasa ada buih-buih kecil keluar dari kakinya. Semakin lama semakin banyak buih yang keluar sehinggakan Emma tidak dapat melihat kakinya. Dalam masa yang sama Emma merasakan dia tidak lagi mempunyai sepasang kaki, sebaliknya dia merasakan bahawa dia hanya mempunyai satu kaki! Sekian lama buih itu keluar dan perlahan-lahan Emma dapat melihat kakinya. Dia berharap tidak berlaku apa-apa yang buruk pada kakinya. Selang beberapa saat buih itu mulai hilang dan akhirnya lenyap. Emma sangat terkejut kerana semua pakaiannya sudah berubah wajah. Dibadannya tidak ada lagi pakaian dalam yang berwarna biru sebaliknya sisik yang berwarna keemasan yang berbentuk pakaian dalam. Ia melekat pada kulit dan paling mengejutkan lagi, dia mempunyai ekor yang bersisik emas yang berkilau. Dia mula berenang dengan pantas dan naik ke darat.
Qristina sedang berendam di dalam air buih. Sedang asyik dia membersihkan diri tiba-tiba dia tersentuh sesuatu seperti sisik di bahagian dadanya. Dia cuba bangun tetapi terasa seperti kakinya tidak bertulang. Dia bingksas mengeluarkan kakinya dari tab. Qristina sangat terkejut apabila melihat ekor yang bersisik emas telah bersambung pada badannya. Qristina mengambil keputusan untuk mengosongkan tab dan melihat dirinya dengan jelas. Selang beberapa minit kemudian tab berjaya dikosongkan. Kini dia dapat melihat dirinya yang sebenarnya sambil tersenyum.

Aku duyung! katanya girang.

Cleo sedang berjalan di tepi sungai. Dia sedang memikirkan tentang kejadian yang berlaku tempoh hari. Tanpa Cleo sedari dia terpijak lopak air. Tiba-tiba kakinya statik tidak bergerak. Setelah beberapa saat badan Cleo mula ditumbuhi sisik dan sepasang kaki tidak lagi kelihatan, sebaliknya ekor yang sangat cantik dan berkilau bercantum di badannya. Semua pakaiannya entah kemana kerana tidak sampai tiga saat seluar jeansnya telah berubah menjadi ekor ikan. Cleo yang tadinya berdiri kini telah jatuh dan meniarap di permukaan bumi kerana hilang keseimbangan. Cleo juga pengsan kerana terlalu terkejut. Beberapa minit kemudian Cleo mula tersedar semula. Dia melihat bahawa ekor bersisik tadi masih tetap utuh. Ekor yang bercantum pada pinggang dan sisik yang membentuk pakaian dalam. Dia tidak mahu ada orang lain yang menyaksikan kejadian tersebut lalu dia menggulingkan dirinya ke kanan dan masuk ke sungai dan berenang pulang ke rumah.

Tiga Sahabat Episod 3..

……….TERPERANGKAP…………
Pukul 12 tengah malam, tiga sahabat itu tiba di tempat yang Qristina maksudkan. Ternyata tempat yang Qristina maksudkan ialah air terjun di belakang gunung. Dalam perjalanan ke situ masing-masing mendiamkan diri. Tetapi setelah sampai barulah mereka bersuara semula.
Apa yang kita hendak buat sekarang? tanya Emma setelah mereka sampai.
Saya akan terjun ke dalam air dan jika tidak terjadi apa-apa barulah kalian terjun juga, kata Qristina memberi cadangan.
Tidak, saya tidak setuju! Kita sahabat, susah senang kita lalui bersama , kata Cleo membantah.
Ya, saya setuju dengan apa yang Cleo katakan, kata Emma menyokong.
Baiklah, saya kira sampai tiga. Selepas itu kita terjun ,Okey? kata Qristina.
Okey kata Cleo dan Emma serentak.
Setelah beberapa minit berdiri di tebing mereka bertigapun terjun ke dalam air terjun yang mengalir sedikit deras. Tiba-tiba cahaya bulan menerangi setiap pelusuk di kawasan itu. Sesuatu yang luar biasa berlaku pada tiga orang sahabat itu. Cahaya bulan itu seolah-olah memberi tenaga yang sangat luar biasa kepada mereka. Tiba-tiba air di sungai itu mulai membeku.
Cepat menyelam! kata Qristina memberi arahan.
Cleo dan Emma turut menyelam setelah menyedari air yang semakin membeku itu menghampiri mereka. Ketiga-tiga sahabat itu menjadi semakin bingung kerana hanya permukaan air di sungai itu sahaja yang beku. Mereka mendapati di dasar sungai yang berair biru itu terdapat sebuah lubang. Mereka keluar melalui lubang tersebut dan akhirnya mereka dapat meloloskan diri.
Mereka mengambil keputusan untuk terus balik ke rumah. Di rumah mereka membersihkan diri dan cuba melelapkan mata. Tetapi mata mereka sedikit pun tidak mengantuk dan masing-masing masih di dalam keadaan terkejut. Keesokan harinya merekaa tidak lagi membahas tentang apa yang berlaku di air terjun di belakang gunung malam sebelumnya. Qristina tidak lagi bermimpi tentang duyung. Mereka kembali melakukan aktiviti kebiasaan mereka. Sudah tiga hari perkara itu berlalu tiada tanda-tanda perubahan pada diri mereka…
Bersambung...

Wednesday, January 12, 2011

Tiga sahabat episod 2

……...MIMPI YANG ANEH…….
Pagi yang dingin. Kelihatan embun pagi yang sangat menyegarkan. Pagi itu, selepas sarapan tiga orang sahabat itu bersiap-siap untuk pergi membeli-belah. Membeli-belah adalah sesuatu kewajiban bagi mereka pada hujung minggu. Setelah sampai dipusat membeli-belah, mereka masuk dalam sebuah kedai cenderamata. Mata Cleo tertarik pada sebuah boneka batu.
Wah, cantiknya boneka ini! kata Cleo kepada dua sahabatnya.
Ya, sangat cantik! Saya ingin membelinya, kata Emma sungguh-sungguh.
Mereka bertiga mengambil boneka itu, membayarnya dan terus berlalu.
Sesampainya mereka di rumah, Cleo memasukkan boneka itu ke dalam aquarium. Ketiga orang sahabat itu kehairanan apabila melihat semua ikan yang berada di dalam aquarium itu seperti sangat menghormati boneka itu. Ikan-ikan itu tidak lagi berenang ke sana ke mari, sebaliknya berkumpul di sekeliling boneka itu.
Wah, tak tahu pula ikan kita pandai bersopan-santun, kata Cleo berjenaka. Mereka ketawa sesama sendiri.
Pada malam itu, mereka tidur di rumah seperti biasa. Tiga orang sahabat itu sedang lena tidur. Tepat pukul 11.30 malam, Qristina terjaga dari tidurnya dan dia kelihatan terkejut seperti bermimpi sesuatu yang sangat luar biasa. Cleo dan Emma turut terjaga, mereka sedikit terganggu kerana semasa tidur Qristina berada di tengah.
Duyung, kata Qristina yang masih kelihatan terkejut.
Kenapa dengan duyung? Tanya Emma sedikit mendesak.
Saya bermimpi tentang duyung lagi dan kali ini ia memberi petunjuk, kata Qristina putus-putus.
Petunjuk apa? Tanya Emma dan Cleo serentak.
Dimana kita harus pergi semuanya saya sudah tahu cuma ia meminta kita untuk pergi bertiga. Dan menurut mimpi itu kita mesti pergi ke sana pada 12 tengah malam ini, kata Qristina panjang lebar.
Tetapi kenapa mesti malam ini? Tanya Emma sedikit keberatan.
Kerana malam ini malam bulan purnama…, kata Qristina seperti pengacara rancangan Misteri Nusantara.
Tapi…. Apa tujuan kita ke sana? Tanya Cleo.
Saya tidak pasti tapi mimpi itu memberitahu saya bahawa kita akan mendapat sesuatu yang sangat berharga, kata Qristina meyakinkan dua sahabatnya yang masih kelihatan ragu.
Mereka bersiap-siap untuk pergi ke tempat yang Qristina katakan. Tetapi mereka tidak tahu ke manakah Qristina akan membawa mereka kerana Qristina masih belum memberitahu mereka berdua….
Bersambung……

Tuesday, January 11, 2011

Tiga sahabat By:Baim arashi Kami bukan fantasi, Kami reality…

…Sahabat…
‘Tangkap dia!!!’ jerit seorang nelayan. Qristina terjun ke dalam laut yang berair biru jernih. Qristina mula menyelam ke dasar laut. Tiba-tiba kakinya kebas. Setelah beberapa saat Qristina berhadapan dengan situasi itu, dia mendapati bahawa dia tidak mempunyai sepasang kaki lagi, sebaliknya ekor yang berwarna keemasan dan sisik yang sangat licin. Qristina mula berenang jauh ke dasar laut. Nelayan yang mengejar mereka tadi tidak lagi kelihatan. Dia bertanya seorang diri kemana perginya Cleo dan Emma yang lari bersamanya tadi. Setelah sekian lama dia menyelam, dia kembali ke permukaan air secara perlahan-lahan. Sesampainya dipermukaan air, tiba-tiba dia merasa ekornya tersekat pada sesuatu. Ternyata ekornya Qristina tersangkut pada sebuah jala. Dia menjadi cemas. Tiba-tiba, ekornya disentap dengan kuat sehingga menyebabkan beberapa sisik emasnya tercabut. Sekali lagi jala itu disentap dengan kuat dan kali ini, jala itu disentap dengan kuat dan kali ini, jala itu cuba dinaikkan keluar daripada air laut yang jernih. Qristina kelihatan lemah tetapi digagahnya juga untuk melawan tarikan demi tarikan jala yang tersangkut pada ekornya. Qristina kehabisan khudrat untuk melawan tarikan itu lagi dan akhirnya Qristina berjaya ditarik keluar dari permukaan air laut. Dia melihat Emma dan Cleo dengan tangan mereka diikat dibelakang setelah sampai di atas bot. Emma dan Cleo juga mempunyai ekor dan bersisik emas.
Itulah yang saya mimpi semalam!kata Qristina bersungguh-sungguh.
Cleo dan Emma yang dari tadi menjadi pendengar setia mula bersuara.
Wah, kita bertiga menjadi duyung? Menarik! kata Cleo teruja.
Memang menarik! Sudah dua malam berturut-turut saya bermimpi tentang itu! kata Qristina seperti meminta kepercayaan.
Mungkin itu hanya mimpi! kata Emma yang dari tadi mendiamkan diri.
Mungkin, tetapi mimpi itu seolah hendak memberitahu sesuatu, kata Qristina perlahan.
Saya ada idea, jika malam ini kamu masih tentang hal yang sama,kita akan pergi ke tempat yang kamu mimpi itu, kata Cleo bersemangat.
Okey, jawab Qristina dan Emma serentak.

Bersambung...........

Tiga Sahabat..

Ini adalah cerita buatan sendri..
ada la ngokk contoh ckit2 tpi x copy...
urmm..
maybe setiap hri akan ada episod baru..
so bce ok^^

Saturday, January 1, 2011

Last Day Working..

So sad..
 cuz i have to quit from my work..
 i have to back to my school..
 i will miss this place!!
 Love this Place!!



Falling Objects at SnazzySpace.com